8 Ocak 2013

Barbie Evi Yapımı

Her zaman bakıp bakıp iç geçirmişimdir minyatür işlere, o işlerle uğraşanlara. Nasıl bir sabır, nasıl bir emektir o. Hep imrendiğim ama beceremeyeceğimi düşündüğüm için hiç yeltenmediğim bir işti. Ancak bir gün kartondan barbie evi yapımını görüp kardeşime gösterirken onun da isteyeceğini hesaba katmamıştım tabi:) Sonra sıvadık kolları. Malzemelerimiz karton kutu, köpük, silikon tabancası, yapışkanlı kağıt, keçe, tül vs derken kısacası ıvır zıvırlar... :)

                                                  Evimiz bu şekilde oldu, yapımı ise işte şöyle;



                    Karton kutumuzu istediğimiz ölçülerde kesiyoruz. Ben kartonu kestikten sonra hemen pencere boşluklarını da kestim. Ardından evin dışını düz renk lila, içini ise sanki duvar kağıdıymış gibi çiçek desenli ve son olarak tabanı parke gibi gözüksün diye tahta desenli yapışkanlı kağıtlar ile kapladım.
                  Ardından oda boşluklarını ayarlamak için yeni 3 adet karton kesip tavan, taban ve arka duvara yapıştırarak 4 ayrım yani 4 oda elde etmiş oldum. Maalesef bu kısmın resimlerini çekmemişim.
                  Sonrasında mutfağı yaparak evin dekorasyonuna başladım. :)


      
   
      Mutfak masasını plastik bir kabı yuvarlak kesip yapışkanlı kağıtla kaplayıp altına yine kapladığım çöp şişi yapıştırarak yaptım. Sandalyeler için biten yapışkanlı kağıtların içindeki yuvarlak ruloları yaklaşık 2 parmak kalınlığında kesip kaplayıp sırt kısmı da ilave ederek yapıştırdım. Tezgah ve mutfak dolabını bir mobilya mağazasının dergisinden kesip köpük üzerine yapıştırarak kabarık durmasını sağladım. Üzerine de yine çeşitli dergilerden kestiğimiz tencere, bardaklar, çaydanlık kesip yapıştırdım:) Son olarak pencereye mutfak dolap ve masasına uygun renkte tül yapıştırınca işimiz bitti. ( Aynı zamanda dışaıya açılan mutfak kapımıza kapı süsü olmadan olmazdı, onu da unutmayalım:) )





        Salon  için de mutfakla benzer işlemler yaptım. Önce parkeyle kaplı yere bir halı yapıştırdım. (Halı istediğim gibi olmadı ama ne yapalım şöyle shaggy tarzı tüylü birşey yapıştırmak o zaman aklıma gelmemişti.)

      Duvarlara tabloları, yine dergilerden kesip köpükle kabarttığım lila ve kırmızı renkli koltukları ve köşeye mutfak sandalyesi yaptığım rulodan artan kısım ile vazo ve çiçekleri yapıştırdm. Karşı duvar için bir TV ünitesi ve TV yapıştırdım ama bunu kabartmaya üşendim.:) En son olarak salon için dergiden kestiğim avizeyi kartona yapıştırıp sağlamlaştırdıktan sonra tavana yapıştırdım. Haydi şimdi diğer odaya;


                                                     



       Yatak odası için kibrit kutusundan biraz büyük bir kutuyu pembe keçe ile(aslında temizlik bezi:)) kapladım. Kutunun kenarlarından yatak örtüsü görünümü vermek için çiçekli güpür geçip 3 tane çiçek motifini de ortasına yapıştırdım. Duvara hemen yatağın üstüne süslü bir ayna yapıştırmıştım kiii cibinlik yapmayı unuttuğumu farkettim. Önce şerit şeklinde kestiğim kartonu alüminyum folyoyla kapladım ve sonra onun içine iki yanından beyaz tül yapıştırıp yatağın üzerine sabitledim. Cibinlik de tamamdı. Sonra yatağın sağ kenarına köpük üzerine dolap resmi sol kenarına ise karton üzerine şifonyer resmi ve TV yapıştırdım. En son yere de minik bir halı attık mı yatak odamız bitmişti.



                Banyomuz pek güzel olmadı ama yine de anlatayım. Karşı duvarda yine dergiden kestiğimiz banyo dolabı ve lavabosunu, yan duvarlarda ise klozet ve çamaşır makinesi dolabımızı önce köpük üzerine sonra yerlerine yapıştırdım. Yere de açık renk desenli bir banyo paspası ve alakasız oldu ama pencereye bir tül ile banyomuz bitti. Sıra üst katta, terasımızda;





Üst kata önce havuz ile başladım. Havuzu bitmiş bir poşet çay kutusunu mavi keçe ile kaplayarak yaptım. Havuzun içine deniz taşları ile süsler yapıştırmazsak olmaz:)  Havuzun dışına karton ve çöp şişler ile bir merdiven yaptım. Her havuzda merdiven içeriden dışarıya olur, bizimkinde tam tersi:) Havuzun hemen yanına sünger ve renkli keçeler ile şezlong ve şezlong yanına yine karton, keçe ve çöp şiş ile şemsiye yaptım. Sonrasında barbie bebeklerimiz şeylongtan rahatça havuza gidebilsin diye:) yere renkli taşlar döşedim.
Son olarak terasın diğer köşesine çöp şişler, 2 tane tel toka, sünger, tül ve minik güllerle prenses salıncağımızı yaptım. Tüm hepsi bittiğinde duvarlar arasından kartonlar gözükmesin diye pembe kurdelalar yapıştırdım ve işte barbie evimiz hazırdı. Nasıl olmuş sizce?:)





12 yorum:

  1. bayıldım hayalimdeki ev:) kız çouklara ideal benimki erkek olunca otopark yapıyoruz bolca:)

    YanıtlaSil
  2. Dimi ne güzel olurdu şöyle terasında havuzu salıncağı olan bahçeli bir evde oturmak:)Sizin otopark fikri de güzelmiş, yakında katlı otopark inşaatına da başlarsınız oğlunuzla:)

    YanıtlaSil
  3. Okurken hem gulmekten oldum hemde sabrina hayret edip blogunun ismini cok iyi tasidigini dusundum :))) tebriik ediyorum ayakkabiligada ayrica bayildim :))

    YanıtlaSil
  4. İltifat mı ettiniz ne dediniz anladım ama sağolun :)) Ben bu evi yaparken beni hayretle izleyen eşimde, bitmiş halini gören annemde sizinle aynı fikirdeydi. Bir de onlar "ben olsam hayatta uğraşmazdım" dediler:)Başka işler olunca bende uğraşmıyorum da böyle kes, biç, yapıştır, boya bunları elimden bırakamıyorum:)

    YanıtlaSil
  5. İltifat ettimmm :))) bu arada karasoyu eklemeyince hatirlamadin tabiii beni :) cigdem karasoy erbas :)

    YanıtlaSil
  6. ne bileyim blogunun ismini iyi taşıdığını düşündüm deyince... :) Evet ya Karasoyla tanıyınca o olmayınca çıkaramıyorum demekki:) Bu arada hoşgeldin bloguma:)

    YanıtlaSil
  7. herşey tadında, teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
  8. harika bir bence siz türkler nasıl der aslan yattıgı yerde belli olur bu evi yapan ının 10 parmagında on marifet hayal gibi süper muck :) ben çok begendi

    YanıtlaSil
  9. Thank you very much for comment Mari. Moreover you wrote in my language. You are very thoughtful about it. I wish that everyone's home like this house:) Thanks, wait for you again:)

    YanıtlaSil
  10. Süper olmuş bayıldım ellerine sağlık muhteşemsin

    YanıtlaSil