14 Ocak 2012

Eski mumları değerlendirelim

Ne zamandır aklımda olan bir işti bu. Mumlar birer ikişer küçülmeye, yanmamaya yada ortaları açıldıkça onları yakayım derken ben yanmaya başladığımda karar vermiştim ama bir türlü yapamamıştım. Nihayet yapıp fotoğraflayıp paylaşabiliyorum.

Öncelikle malzemelerimizi görelim:) (Ben mumun kahve kokmasını istediğim için biraz kahve koydum siz farklı kokularda kullanabilirsiniz.)



İlk olarak mumlarımızı kolay eritebilmek için küçük parçalara ayırıyoruz ve benmari usulü eriteceğimiz kabın içine dolduruyoruz. Ben kap olarak kavanoz kullandım ama mum daha dökerken bile donup leke bıraktığı ve temizlemesi zor olduğu için salça, peynir kutusu gibi kullanıldıktan sonra atılabilir kaplar daha iyi olur.



Ardından parçalara ayırdığımız mumun büyüklüğüne göre değişen süre de tenceremizde kaynayan su içerisinde kavanozumuzu bekletip mumları eritiyoruz.


Sonrasında eriyen mumlarımızın içine kahvemizi yada kokmasını istediğimiz kokumuzu döküp karıştırıyoruz. Ardından mumlarımız için yeni mumluklar seçiyoruz. :) Ben bunun için büyükçe kullanmadığım bir tuzluk ve küçük dikiş iplik seti kutusunu kullandım:


Seçtiğimiz mumluklarımızın dibine küçük plakalar ile fitil yerleştiriyoruz. Plaka olmazsa fitiller havada kalır yada mum içerisine düşebilir. Bu arada ben eski mumumdan çıkan fitili kullandım ama fitil hazır olarak hobi marketlerde de satılıyor yada yorgan ipi gibi bir ipi muma batırıp çıkardığımızda da aynı şeyi elde edebiliriz.
Son olarak eriyen mumlarımızı kaplarına doldurup donmalarını bekliyoruz ve işte hazır:

    
Bir de yakalım bakalım nasıl gözüküyor:)



Kahve kokuyor mu diye soracak olursanız ilk yandığında çok az kokuyor bu da sanırım kahvelerin eşit şekilde karışmamasından. Ama yanmaya devam ettikçe güzel kokuyor. :)



36 yorum:

  1. ımmm süper fikir bende mumu nasıl eritirim diye düşünüyordum kavonoz fikri aklıma gelmemişti çok güzel olmuşlar dökerken fitiki nasıl yerleştiriyorsunuz yada fitilin altta ne şekil kaldığı önemli mi birde kahveyi mumu dökmeden öncemi döktünüz :S emeğinize sağlık çok güzel olmuşlar

    YanıtlaSil
  2. Çok mantıklı bir değerlendirme şekli olmuş:)Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. ne guzel fikir:D
    cokta guzel gorunuyorlar!
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  4. ilk defa geldim hayırlı olsun.
    :))))))
    iyi ki gelmişim.
    mumun yapılışını gördüm.
    bana da beklerim.
    teşekkür pastam dan ikram edeyim:))

    YanıtlaSil
  5. @zülalin dünyası mumu eritirken kavanoz yerine atılabilir kutular kullanmanı tavsiye ederim konserve kutusu gibi. Çünkü sonra kavanozda donan mumları temizlemek çok zor oluyor:) Fitili yerleştirirken şöyle yaptım erittiğim mumdan bir kaşık kadar fitili koyacağım kısıma damlattım. Böylece önce fitil donmuş oldu. Kahveyi ise mum tamamen eridikten sonra kavanozun içine koyarak karıştırdım. Ama kahve çözünmediği için malesef döktükten sonra dibe çöktü. Size tavsiyem çözünebilen karışabilen birşey kullanmanız. Nescafe daha iyi olabilir:)

    @çiçeklendim @küçük şeyler teşekkür ederim:)

    @bir kase lezzet hoşgeldin bloguma, gelmişken sadece muma bakmakla kalma ama:)) bende senin bloguna bakayım dedim aç karnına iyi gelmedi:) hepsi nefis görünüyor ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  6. Merhaba, çok sevimli ve şık olmuş. Renkleri harika elinize sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. güzel bir fikir acaba diyorum silikon küçük kek kalıplarına döksek bu eriyen mumu donduktan sonra kalıptan çıkarmı ki. Evde hiç bulamadım böyle kutucuklar. Hem çiçekli yıldızlı değişik şekillerde mum yapardım:)

    YanıtlaSil
  8. @Nergiz teşekkür ederim, erittiğim mumlar kırmızı ve beyaz olunca içine de kahve koyunca böyle bir renk çıktı ortaya:)

    @mustafamert nette nasıl yapacağımı araştırırken bir yerde gördüm küçük kağıt,metal yada plastik kek kapları oluyor ya ona döküp dondurduktan sonra dediğin gibi çıkartmış ve kabın şeklinde mum elde etmişler. Ama nasıl çıkardılar hiç bilmiyorum mum hemen donup yapışıyor sonuçta. Acaba mumu dökmeden kabın içine şeklini alacak şekilde alüminyum folyo yerleştirsen olurmu ki?

    YanıtlaSil
  9. az kalmış, yamulmuş mumları ben de atmıyorum, bu çalışma benim de aklımda var ama sıra gelmiyor bir türlü, ellerine sağlık, yeni mumları güle güle kullan.

    YanıtlaSil
  10. teşekkürler noblesse, bende sürekli erteliyordum ama bir yapı marketteki kahveli mumları görünce dayanamadım denedim nihayet:)

    YanıtlaSil
  11. Harika olmuşlar mumlara bayılırım...

    Bu arada blogunu çok sevdim :) artık daimi izleyicinim :P
    Ben de seni görmek isterim görüşmek üzere :) www.nzlsyn.blogspot.com

    YanıtlaSil
  12. fitil ne? yani ne ipi? çok güzel olmuş bende yapmak isterim herşeyi anladım da fitilin ne oldugunu anlamadım.

    YanıtlaSil
  13. @nasli teşekkür ederim, blogumu beğenmene sevindim:) ben de senin izleyicinim artık:)

    @cabam Eski mumlarımızı eritirken içindeki fitili atmazsak aynen kullanılabilir. Ben öyle yaptım erittiğim mumun fitilini yeni kapta kullandım ama kısa gelirse sanırım hobi marketlerde satılıyormuş mum fitili. Yada nette bir sayfada denk geldim kalın yorgan ipi tarzı bir ipi muma bulayıp sonra yerleştirdiğimizde de fitil görevi görüyormuş ama bunu denemedim bilmiyorum.

    YanıtlaSil
  14. Plaka ne nasıl bişey herhalde ağırlık yapsın fitil oynamasın diye konan bir şey herhalde.Yapacağım. Eriyen kırpıntı mumu en fazla nekadar kullanabilirizki. Ve fitil nerde satılıyor. cevanızı bekleriz.İyi günler.

    YanıtlaSil
  15. Vuslat plaka da fitilde zaten eritmiş olduğum mumun içinde vardı ben onları kullandım. Ama olmasaydıda dediğin gibi fitil mumu döktükçe havalanmasın, bir ağırlıkla aşağıda durabilsin diye herhangi metal birşey koyabilirsin. Eriyen mumu bekletmeden hemen dökmek lazım çünkü donuyor. Ama eritmek üzere küçülttüğün parçaları eritmediğin sürece saklayabilirsin sonuçta mumun parçaları, bozulacak bir tarafı yok. Fitil de hobi marketlerde satılıyormuş ben hiç sormadım ama...

    YanıtlaSil
  16. ellerine sağlık canım iyi fikir.
    sevğiler..

    YanıtlaSil
  17. Teşekkür ederim halime,bloguma hoşgeldin:)

    YanıtlaSil
  18. Eline emeğine sağlık canım.En kısa sürede yarım kalan mumları yenilemeyi deniycem bende.Sadece fitili nerden temin edicez bilemedim,bir de küçük plakalar derken neyi kasdettin anlamadım.Bu mum işinin acemisi olunca o kısmı anlamadım.Yardımcı olursan sevinirim canım.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  19. teşekkürler seval.. fitili ben erittiğim mumdan çıkanı kullanmıştım. Plakada ağırlık yapabilecek herhangi ince bir metal olabilir.

    YanıtlaSil
  20. ne güzel fikir artık mumları atmıyorum teşekkürler

    YanıtlaSil
  21. teşekkürler Gönül, mumlarını yenilersen blogundan görmek isterim. Bu arada sadece mumları değil değerlendirilebilecek hiçbirşeyi atmayalım:)

    YanıtlaSil
  22. muhteşem...en kısa zamanda deniycem

    YanıtlaSil
  23. Cok güzel olmus fakat o yakacagımz ipi nasil yapıyoruz ?

    YanıtlaSil
  24. Arda Boran teşekkürler denerseniz kolay gelsin.
    Adsız ip hazır olarak hobi marketlerde fitil olarak satılıyor yada yorgan ipi gibi bir ipi muma batırıp çıkardığınızda da aynı şeyi elde edebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  25. zeynep deveci16 Ocak 2014 18:55

    çok teşekkür ederim sümeyra abla ödevime çok yardımcı oldun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek, ben teşekkür ederim blogumu ziyaretin için:) Merak ettim hangi dersten ödevin ve neydi konusu?:)

      Sil
  26. buda çok güzel olmuş ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  27. süper olmuş canım

    YanıtlaSil
  28. Bayıldım hele koku fikri muhteşem :) elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  29. yarın denicem;) tşk ettim sümeyra ak kardeşim ( mustafa tepe )

    YanıtlaSil
  30. Bu kadar güzel anlattığınız için teşekkürler.....

    YanıtlaSil
  31. Makale çok ayrıntılı olmuş. Gerçekten çok kaliteli bir siteniz var düzenli takip edeceğim bundan sonra çok faydalandım yazıdan teşekkürler.

    YanıtlaSil