8 Mayıs 2013

Mobilya Yenileme: Berjer Kaplama

       Yine yapı tadilat işleriyle döndüm. Bu sefer az zamanda çok iş yaptım. Bir gün içerisinde 2berjer ve bir yatak başlığı kaplayıp, 2 sehpa, bir komodin ve tabure boyayıp aynı taburenin kılıfını değiştirdim. Atom karınca gibi hissediyordum o gün kendimi:) Ama ne demişler acele işe şeytan karışır, bir günde hepsini bitireceğim derken arada küçük eksiklikler çıktı. O yüzden diğerlerini tamamlayıp yayınlamam biraz sürebilir. Hatta bu berjerler de tam olarak bitmedi. Minder kılıflarını dikmedim yalnızca üstünden tuttum ve yan kollarını bir kat daha boyamam gerekiyor ama sabırsızlık... Hemen paylaşmak istedim.

         Bahsedeceğim berjerler annemlerin evlenirken aldıkları koltuk takımının berjerleri. Tam 25 senelik. Takım 3lü 2li ve 2 adet tekli koltuktan oluşuyordu. Bu koltuklar yazlıkta duruyordu ama geçtiğimiz ay yazlıktaki tadilat sırasında 3lü ve 2li koltuğu attı annem. Eğer biraz daha kaplamasaydım bu berjerlerde çöple buluşuyordu asında. Hatta öyleki annem zaten çoktan atmak için gözüne kestirdiğinde "atma, ben onları kaplarım" dedim ama ikna edemedim. "Boşuna uğraşma, kaplasanda atacağım, kaplamanı istemiyorum" diye beni epey bir teşvik etti :) Sonunda babamla annemden habersiz bir anahtar operasyonu yaptık. Anneme kaplamaktan vazgeçtiğimi söyleyip rahatlattım ama babamdan yazlığın anahtarını alıp hemen kendime yeni anahtar çektirdim. Haftasonu da onlar gelmeden bir gün önce gidip operasyona start verdim.
     
            Daha fazla detaylara girmeden bakalım koltuk neydi ne oldu?

          Eski kırmızılı kadifeli halinden günümüzün modası pop art kumaş ile döşendi.
          Ee peki nasıl? Öncelikle metresi 14TL'den duck keten, döşemelik ve perdelik diye geçen İstanbul desenli pop art kumaşı aldım. İki berjer için 4metre kumaş aldım. Henüz minderleri dikme işi bitmedi ama kumaşım ucu ucuna yetecek gibi görünüyor. Ancak iyiki internetteki kumaş satan sitelerin dediği gibi bir berjer için 6 metre kumaş almamışım. İki berjer için 6metre olsa bile rahat rahat yetiyor.
          Kumaş hazırlandı, sırada berjerdeki tüm ahşap yerleri kitaplık boyama konumda anlattığım yöntemle beyaza boyamak var. Sanırım 3 kat kadar boyamışımdır ama halen kenarlardaki hatalarımdam dolayı bir kat daha boya istiyor. Ardından koltukların 25 yıllık kadife kumaşlarını söktüm. Sünger almadığım için süngerleri yenilemedim ama o da değişse iyi olurmuş.
          Yeni kumaşı kaplama işine gelince sandığınız gibi ne zımba makinesi kullandım ne de kabara... Sadece kumaş ve silikon tabancası.
          Asrın icadı bence bu silikon tabancası. Olmasa napardım bilmem. Hemen aklınızda peki sağlam oldu mu soruları belirdi eminim. Benim en büyük avantajlarımdam biride koltuğun çok fazla girintili çıkıntılı olmasıydı. Aslında ilk bakışta bu kadar girinti çıkıntıyla nasıl kaplanır diye düşündürdü ama çok işime yaradı. Kumaşı kaplayacağım alandan 5cm kadar fazla kesip sağından ve solundan o girintilere sokarak sıkıştırdım. Tabii bunu yaparken silikonla da yapıştırdım. Yani kumaşı hem sıkıştırmış hemde sıkıştırdığım yere yapıştırmış oldum ve denediğimde kumaşı çekmeme rağmen herhangi bir kayma olmadı. Ancak tabii oturma kısmı yani minderinde dikiş olacak. Orası için silikon ne kadar sağlam olur bilmediğimden onu dikerek yapacağım. Henüz dikmedik, fotoğrafta gördüğünüz sadece üzerinde tutulmuş hali.

            Ayrıntılara daha yakından bakacak olursak:
           Bu berjerin mindersiz hali. Yani nasılsa üstüne minder gelecek diye altını boşvermedim. Yaslanma kısmı ile burayı 70cm-170cm e tek parça kumaş ile kapladım. Yaslanma yeri ile oturma yeri arasındada boşluklar vardı, oraya sıkıştırıp yapıştırarak bu kısmı kapladım.


                Yan kısımları beni en zorlayan yerler oldu. Ama bunda da çareyi parça parça gitmekte buldum. Örneğin iki ahşap arasında kalan kol yerini ölçerek tam ona göre kumaş kesip yapıştırdım. Ee haliyle diğer kumaşlardan ayrı kaldı. Bunu da kordonla kamufle ettim. Kordonu nereden bulduğumu sorarsanız kapladığım yatak başlığından çıkan eski kordon. Ama araştırırsanız metre ile satılıyormuş bildiğim kadarıyla. 


             Koltuğun sırt kısmına doğru olan yere yakından bakarsanız tam ahşapla birleştiği yerde yukarı doğru kıvrım vardı. Burasıda beni zorlayacaktı ama ben izin vermedim:) Bu yüzden içten üçgen bir parça kesip köşeye yapıştırdım. Ardından üstüne koltuğun yan boyutunda kestiğim düz parçayı yapıştırdım.

             Soracaksınız annem görünce ne yaptı? Önceden boşuna kaplama yine de atacağım diyen annem şimdi istanbul kumaşlı fon perde almayı düşünüyor:)
                                                     

35 yorum:

  1. Harika olmuş eline koluna emeğine sağlık.Bu arada bloğunu inceledim de sadece şunu demek isterim sen neymişsin yaa:))daha çok fotoğraf paylaşım isteriz sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim:)Madem beğendim blogu, işleri daha sık beklerim o zaman:) Yeni şeyler yaptıkça bol bol fotoğraflar da gelecek inşallah:)

    YanıtlaSil
  3. Elinize sağlık. Hem değerlendirmişsiniz hem de çok şık ve havalı olmuş:)

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederim sibelish, 50tl ye yeni iki adet berjerimiz oldu:)

    YanıtlaSil
  5. çok güzel anlatmışsınız ve de çok hoş bir yenileme olmuş.ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. teşekkür ederim Feyza...

    YanıtlaSil
  7. çok güzel olmuş.Benimde 2 koltuğum var kaplamak istediğim ama ne dikişten anlarım ne de kaplamadan.maharet gerekiyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  8. teşekkürler Emine..
    Demet sağol ama merak etme ben de dikişten anlamam:) Zaten minderleri terziye diktirmeyi yada hazır dikilileri var ondan almayı düşünüyorum. Sadece sabırlıysan ve birazcık yatkınlık varsa yapabilirsin...

    YanıtlaSil
  9. çok güzel olmuş tebrikler bir kanepecide aynı kumasla kaplanms ama ahsap yerleri kırmızıya boyanmş gördüm şaşırtıcı derecede güzel olmus sıkıldıgnzda tavsiye ederim:)

    YanıtlaSil
  10. teşekkür ederim. Benim de aklımda aslında kırmızı dokunuşlar atmak:) Bu yüzden kırmızı bir oje kestirdim hatta gözüme, ama bakalım...

    YanıtlaSil
  11. Çok başarılı bir çalışma olmuş gerçekten Elinize sağlık :)

    Sevgiler ♥

    YanıtlaSil
  12. Ellerinize sağlık.Çok zevkli ve becerikliymişsiniz.

    YanıtlaSil
  13. Oya mercül ve yaşam izi(isminizi bilmiyorum malesef:)) teşekkür ederim beğeniniz ve yorumlarınız için:)

    YanıtlaSil
  14. "silikon tabancası: asrın icâdı."

    en çok burayı sevdim ben. hakkaten öyle.
    silikon tabancasız yapamaz oldum işlerimi :)

    YanıtlaSil
  15. Teşekkürler Gül hanım. Kim bulduysa şu silikon tabancasını o kişinin aklına, fikrine sağlık:)

    YanıtlaSil
  16. Muhteşemmm.. Asla cesaret edip koltuk yüzü değiştiremem gibi geliyor bana. Senin cesaretini ve ortaya çıkan muhteşem eseri hayranlıkla izliyorum şimdi. Ellerin dert görmesin. Mükemmel olmuş.

    YanıtlaSil
  17. Sağolun Gülsüm hanım iltifat ediyorsunuz:)) Eski halinden güzel oldu ama övgüler yağdırdığınız kadar oldu mu bilmiyorum:) Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  18. Ayyy harika olmuşş
    benim balkonda da 2 berjer bekliyor şu anda
    kollarını boyamak için 150tl istediler, bende yok vermem o kadar kendim boyarım dedim
    2 haftadır balkonda, sprey boyayla boyarız dedi eşim
    birini 2 kat boyadık iyi gibi
    daha kaplaması var ona da 500 istiyorlar
    dur bakalım cesaretlenirsem neler olur bilmiyorum
    bu polisan boyadan bende aldım, bana biraz sulu kapamıyor gibi geldi acele mi ediyorum acaba ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Bence deneyin ne kaybedersiniz. En fazla kumaşa verdiğiniz para boşa gider ki o da 50TL civarı birşey tutuyor. Sorduğunuz yere bakılırsa 650TL yanında onun da lafı bile olmaz. En kötüsü denedim ama olmadı dersiniz yada belki çok güzel olur bana öncesi-sonrası şeklinde fotoğrafını yollarsınız, belli mi olur:)

      Sil
  19. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  20. vay be dedimm bu ne guzelim bu nedir ya sok oldum resmen demek annen fon perde ariyor ha hakli valla silikonla yapmada olcup bicmekte on numara olmus:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 5 ay sonra görmüşsün yazıyı demek sıkı takipçim:)) Teşekkürler, annem fon perde almadı hala. Haaala şurada şu eksik, burası olmamış diyebiliyor ama kullanıyor. İşte başta yapma demişti ya güzel olduğunu kabullenmek zor geliyor olabilir:))

      Sil
  21. Aman yarabbim. Ben de bir kendim bir Derya Baykal boyle sanirdim :)) şaka bir yana harika bir is cikartmissiniz. Yonteme bayildim.
    Sitelerde yazan berjere 6 m. Kumas aslinda dogru, ben benim koca berjerleri kaplatmistim kanepe kadar kumas yemisti. Bir sey sormak istiyorum. Kitaplik boyama post unuzla ilgili. Boyayi yari mat sentetik kullansak olmaz mi? Biz gecen sene kutuphanenin bir parcasi ve fiskosu yari mat bulamayinca tam mat sentetik boya ile boyamistik ama venge rengini kapatana kadar 6-7 kat atmistik. Yari mat denediyseniz paylasirmisiniz?
    Sevgiyle kalin harikasiniz
    Hülya
    www.bebegiminyemekgunlugu.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Öncelikle bloguma hoşgeldiniz. Teşekkür ederim beğeniniz için. Ben 4m kumaş almışım ve yaklaşık 2,5msi ile 2berjeri de kapladım. Tabii düpdüzgün-desenler tam denk gelsin diye uğraşsaydım 4m de giderdi belki ama çok özenmeden önemli olan yenilenmesi diye bakınca rahat rahat yetti:) Bu arada maalesef boya ile ilgili sorunuza cevap veremeyeceğim çünkü ben sadece polisan matrix x1 kullandım boyadığım ayakkabılık, kitaplık, şifonyer gibi şeylerde. Ama yarı mat boyalar ile mobilya boyamış başka blog sahipleri var: http://www.turuncuoda.com/2012/12/bufe-boyama.html konusunu incelemenizi öneririm mesela. Size şimdiden kolay gelsin. Yakın zamanda blogunuzda görürüz umarım mobilya boyama işlerinizi?:)

      Sil
    2. Mukemmel gercekten kumasi nerden almaliyiz?

      Sil
  22. Mukemmel olmus kumasi nerden aldin peki?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben kumaşı internetten gittigidiyordan almıştım ama herhangi bir kumaşçıda da bulabilirsiniz döşemelik kumaşları.

      Sil
    2. Merhaba benimde atmaya kıyamadığım ve boyamak istediği mobilyalarım var. Merak ettiğim zımpara yapmadan ve kitaplığı boyadığınız marka boyanın aynısı ile mi koltukları boyadınız? Eyer aynı boyayı kullandıysanız cilalı mobilya dada kullanılabilinir mi? Bilgi ve tecrübelerinizi paylaşmanızdan mutluluk duyarım.

      Sil
    3. Evet aynı boyaları kullandım. Zaten Polisan matrix le cilalı da olsa mobilyanızı zımpara yapmadan boyayabilirsiniz. Ha daha dayanıklı olsun isterseniz zımparalamanız tabii ki daha iyi olur. Ancak uğraşmak istemiyorum, öyle uzun yıllar dayanmasına gerek yok derseniz direk olarak uygulayabilirsiniz.

      Sil
  23. Merhaba, elinize sağlık çok harika olmuş. Bende denemek istiyorum kaplama işini anca silikon konusunda bilgisizim. Siz sıcak silikon mu soğuk silikon mu kullandınız. Şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim:) Silikon olarak sıcak silikon kullandım tabanca ile. Ancak soğuk silikonla da yapışabilr belki.

      Sil
  24. Elinize saglik ama ben anlamadim nasil yaptiginizi. Ozellikle o zor dediginiz kisimlari. Keske video cekebilseydiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef hiç aklıma gelmedi video çekmek. Silikon tabancası ve makas. Öyle düşünün, anlayamadığınız her neresi varsa muhtemelen içe katlayıp yapıştırmışımdır:)

      Sil
  25. güzel fikir...

    http://teknikyaz.blogspot.com.tr/2015/12/silikon-tabancasi.html

    YanıtlaSil