25 Nisan 2012

Yapışkanlı folyo ile dolap yenileme...

    Yine uzun bir ara, yine yayınlanmayı bekleyen işler... Onlar bekleyedursun ben fırsat bulup değil yazı yayınlamak bloga pek giremiyorum bile. Geçici dahi olsa öğretmenlik kolay değilmiş onu anladım:)
     Neyse dönelim konumuza. Bu sefer ki malzemelerimiz kolay ama iş biraz zor:) Malzemeler şöyle ki; Eski, çizilmiş, çatlamış veya görünümünden sıkıldığınız bir dolap ve istediğiniz renkte bir yapışkanlı folyo.


        Dolap kapaklarını sökerek yada kapakları sökmek zor geliyorsa yalnızca kulpları çıkartarak başlıyoruz kaplama işine. Kabarcık kalmaması için yavaş yavaş ve folyo ile kapaklar arasındaki havayı alarak ilerliyoruz. Zaten zor olan kısımda bu. Kabarcık kalmadan kaplamak çok zor, yoksa yapıştırmada birşey yok.




        Biz kaplamak için mutfak dolaplarına uysun diye çok açık renk tahta desenli bir yapışkanlı folyo seçtik. Kaplama işlemi bittikten sonra isteğe bağlı olarak kulplarıda değiştirebilirsiniz. Biz plastik kulpları metaller ile değiştirdik ama 2 tane eksiğimiz var şimdilik:) Bakalım nasıl olmuş:

17 yorum:

  1. ellerine sağlık öncekinden çok daha iyi olmuş
    ilk halinde mobilyada oyuntulu bir model var
    onları nasıl kapattın folyo ile oralarda boşluk oluşmadımı

    YanıtlaSil
  2. sade ve güzel bir kagıt seçmişsiniz tebrikelr hiç potlukta yok:)

    YanıtlaSil
  3. Süm bu yapışkan folyo dediğin duvar kağıdına benzeyen altı yapışkan olanlardan mı yoksa başka bişey mi ? nerden bulcz ?

    YanıtlaSil
  4. teşekkürler dilek, oyuntuların üzerine kağıdı direkt yapıştırdım düz bir şekilde. Sadece belirsiz bir boşluk oldu.

    mavii teşekkür ederim sana da beğenin için:)

    bahar,tarif ettğin gibi kendinden yapışkanlı olan ve 1 milyoncu diye tabir edilen dükkanlarda satılan kağıtlardan... duvar kağıdı gibi kalın değil, hazır satılan stickerların metrelik hali gibi...

    YanıtlaSil
  5. lake dolaplarda böyle yenilene bilir mi

    YanıtlaSil
  6. dolabın yada mobilyanın cinsi önemli değil, önemli olan yüzeyin pürüzsüz olması... Yüzey pürüzsüz olduktan sonra her tip mobilyaya uygulanabilir.

    YanıtlaSil
  7. çok güzel olmuş:) bende 3 kapılı gardrrobumu kapladık koyu kahveyde açık renkle kaplayınca yeni gibi oldu ama 2 kapakta ayna vardı kenarlarda zorlandım.. eline sağlık:)

    YanıtlaSil
  8. öncelikle hoşgeldin Gümüş:)beğenin için teşekkürler. Sen de yeni bir bloggersın galiba. Kapladığın dolabını blogundan paylaşırssın artık:)

    YanıtlaSil
  9. çok güzel olmuş ellerinize sağlık bende yapmak istiyorum yalnız anlamadığım bi nokta var kapağın sadece görünen yerlerinimi kapladınız iç kısma doğru kıvırınca potluk olur die düşünüyorum

    YanıtlaSil
  10. teşekkür ederim, bu arada bloguma hoşgeldiniz. Evet yalnızca dış kısmını kapladım. Ama içinde potluk olacağından değil, gerek duymadığım için. Yoksa iç yüzey ile dışı arasında bir fark yok. Hatta dışı boşluklu, içi dümdüz olduğundan içi daha kolay bile denebilir. Ama gerek yok diye düşünüyorum. Yaparsanız kolay gelsin şimdiden.

    YanıtlaSil
  11. selam acaba bu folyolar ile duşakabin camı da kaplanır mı çünkü onlarda desenli ya hafif girintili falan bilginiz var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kaplanır tabi. Hatta bu yapışkanlı kağıtların birde renkli cam görünümünde olanları var. Onunla kaplayanları görmüştüm, güzel oluyor.

      Sil
  12. çok güzel olmuş elleriize sağlık. Bende yatak odamı beyaz parlak olan yapışkanlı kağit ile kaplamak istiyorum, ama hava kabarcıklar olmaması için ne yapmam gerek yani bir pük noktan varmı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Ben bir sünger yardımıyla kapladım. Çok yavaş bir şekilde yapıştırırken yapıştırdığım yerlerin üstündende süngerle bastırarak devam ettim. Tabi yine kabarcıklar oldu, en aza indirilmiş olan küçük kabarcıkları da toplu iğne ile patlatıp yine süngerle bastırarak belirsiz hale getirdim. Şimdiden kolay gelsin.

      Sil
  13. en iyisi bir kredi kartıyla yapmak. hiç hava kabarcığı kalmıyor ;)

    YanıtlaSil
  14. Ya kizlar bisry sorcam bnm dolaplarim eski model cerceveli olalardan kaplasam olurmu ki o cerceveleri nasil yapcaz

    YanıtlaSil
  15. Nerden aldiniz acaba folyoyu ve fiyati nedir

    YanıtlaSil