2 Temmuz 2013

Mobilyalardaki Çiziklere Ev Yapımı Vernik

     Uzun zamandır mobilya işleriyle uğraşıyorum sanırım. Mobilya boyama, mobilya kaplama derken sıra boyama yada kaplama olmadan mobilyaları yenilemekte. Bu uygulamayı ilk olarak internette görmüştüm ama malesef gördüğüm siteyi kaydetme özelliğim olmadığından yine hatırlamıyorum hangi siteydi, kimdi, hatta yurtdışından bir blog bile olabilir emin değilim.
     Uygulama için gerekli olanlar: 3 ölçü zeytinyağı, 1 ölçü sirke. Tarifte söylenilen 3 ölçü zeytinyağına 1 ölçü limon suyu eklenmesiydi ancak limon olmadığından o sırada evde bulunan sirkeyi kullandım. Sonuç yine değişmedi. Zeytinyağı ve sirkeyi tamamen karıştırdıktan sonra mobilyadaki çiziklerin üzerine bolca sürdüm. Yaklaşık 3-4 saat bekletip sildikten sonra sonuç gerçekten şaşırtıcıydı. Bakalım mı sonuçlara?


      Bu fotoğrafta gördüğünüz yazlıktaki ahşap merdivenin basamaklarından biri. Sağolsun ustalar tadilat sırasında bu hale getirmişlerdi merdiveni. Üzerine zarar görmemesi için ne bir örtü sermişler, ne dikkat etmişler. Merdivenin pek çok basamağı bu şekildeydi. Babam merdiveni yapan usta ile görüştü ve çizikler için vernik yapmasını istedi. Ama sadece vernik uygulaması için epey bir ücret istenince vazgeçtik tabii ki. Sonra benim aklıma daha önce okuduğum zeytinyağı-limon uygulaması geldi ve denemek istedim; sonuç ortada.


     Bu da çelik kapının dış yüzeyi. Soldaki fotoğrafın alt kısmında gördüğünüz gibi çok derin olmasa da çizikler vardı. Aynı zeytinyağı-sirke karışımını kapıya da sürdüm ve yine çiziklerden kurtuldum. Çok dikkatli bakınca derin çizgiler görülebiliyor ama ahşapla aynı renk olduğundan belli olmuyor. Sizin de çiziklerinden rahatsız olduğunuz atmaya kıyamadığınız, boyamaya da cesaret edemediğiniz mobilyalarınız varsa şimdiden kolay gelsin.

NOT: Benim gibi yağlı karışımı sürdüğünüz yeri unutup üzerine basıp düşmeyin. Aman dikkat! :)

29 yorum:

  1. Harika fikir, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  2. ben teşekkür ederim beğeniniz için:)

    YanıtlaSil
  3. bende deniyecem umarım bende senin gibi güzel sonuçlar alırım ....

    YanıtlaSil
  4. Denedimmmm ve super olduuuu tesekkur ederim sumeyracimmm gecen gun evde temizlik vardi sifonyeri cekince yatakodasinin parkesi cizilmisti ve cok uzulmustum dun denedim ve resmen zeytinyagi mucizesine sahit oldum. Pratik bilgilerini paylasmaya devam et :)) Cigdem Karasoy.

    YanıtlaSil
  5. Cabam: öncelikle hoşgeldiniz bloguma. Denedikten sonra sonucu da paylaşmayı unutmayın ama:)

    Çiğdemcim niye üzüldün demokraside çareler tükenmez:) Bu fotoğrafta bir basamağını çektiğim merdivenin tamamının halini görseydin. Daha yağlanacak çok basamak ver gerçi-düşmeden sapasağlam yaparsam gerisini de:) Ben bilgileri paylaşmaya devam ederim sen takibe devam et:))

    YanıtlaSil
  6. çok güzel aklıma bi köşeye yazdım bunu:)) teşekkürler paylaşım için:) ben de uyguladığımda paylaşırım blogumda:)

    YanıtlaSil
  7. teşekkür ederim Aslı han, denedikten sonra sonucu buraya da yazmayı unutma:)

    YanıtlaSil
  8. okuyunca hemen denedim bugün.bütün çizikler yok oldu :) teşekkürler bilgi için.çok faydalı.. ✿✿

    YanıtlaSil
  9. Bilgi paylaşınca güzel:) ben teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  10. tatlım denedim bu da benim postum http://aslievievi.blogspot.com/2013/08/mobilya-ciziklerine-dogal-cozum.html tekrar teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baktım şimdi yazına çok güzel olmuş gerçekten yenilenmiş eşyalar. Bu arada yazında bahsettiğin için de teşekkürler:)

      Sil
  11. Yag ve limon sonucu muhtesem gozukuyo bende uygulayinca haber vericem sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şimdiden kolay gelsin, sonucu merakla bekliyorum:)

      Sil
  12. Bu harika paylaşım için çok teşekkür ederim.Hemen denemeli :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, denerseniz sonucu yazın mutlaka:)

      Sil
  13. Arkadaşlar ben bunu okur okumaz hemen denedim .Zaten malzemeler herkesin evinde bulunan şeyler. Hemen gidin deneyin derim ben .Gerçekten müthiş oldu .Bu yazıyı yazana da çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yardımcı olduğuma sevindim, ben teşekkür ederim:)

      Sil
  14. merhaba, çelik kapının bazı kısımları çizilmişti ne yapıcam şimdi birde kapımı değştirecem çok çirkin görüntü oldu ne yapacağım derken size rastladım ve 5 dk önce z.yağı ve limon karışımını bol bol sürdüm bakalım sonuç ne olacak mutlaka cevap yazıcam teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, umarım işe yarar. Sonucu ben de merak ettim. Eğer zeytinyağı-limon işe yaramazsa bile yapı marketlerden cila alıp uygulayabilirsiniz. Yada aynı renkte bulacağınız bir oje ile belirsiz bir şekilde boyayabilirsiniz. Ben bir çok çiziğe, hatta arabaya bile oje kullanıyorum:))

      Sil
  15. maalesef çizikler kapanmamış sadece parlama oldu selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle mi, demek ki her ahşapta aynı etki olmuyor. O zaman size kapınızla aynı renkte oje tavsiye ediyorum:)

      Sil
  16. En iyi yağ hindistan cevizi yağı ya da çam yağı bunlar doğal reçinelerdir verniklerdir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fikir için teşekkürler, söyledikleriniz zeytinyağına göre daha etkili olabilir tabii...

      Sil
  17. Yag ve limon suyu cizikleri giderdi. Teşekkurler fikir için sigara yanığı için ne yapılabilir diye sorsam ? Var mıdır acaba bir care?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Sigara yanığı için maalesef bir fikrim yok ama sadece o bölgeye uygulanabilecek ahşap boyası tavsiye edebilirim. Hani ahşap tepsi/kutu vs boyanan küçük boyaların en yakın rengini alıp sigara yanığı olan bölgede deneyebilirsiniz.

      Sil
  18. merhabalar bilgi için çok teşekkür ederim benim lake mobilyamda belli belirsizufak çizikler var düzelirmi mi acaba .ahşaptaki eitkiyi gösteririmii..şimdideb çok saolun krem rengi benim tek korkum zeytinyağının renk vermesi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Tam da şu aralar ilgilendiğim konu üzerine sormuşsunuz sorunuzu: Lake mobilyalar:) Cevap biraz gecikmiş kusura bakmayın ama; ben de geçenlerde lake boyanmış beyaz bir masa aldım. Aldığım yerin sahibi bana üründe çizikler olursa hani şu arabalar için kullanılan yapı marketlerde vs bulunan pasta cilalar var ya onlardan kullanabileceğimi söyledi. Araba pasta cilasını lake mobilya üzerine sünger ile (ki genelde onların kendi süngeri olur) sür beklet kurusun sonra çiziklerden eser kalmaz dedi. Ben yeni aldığım için gerek olmadığından denemedim ama isterseniz mobilyanızın bir kenarında bunu deneyebilirsiniz. Sonucu bize yazmayı unutmayın ama olur mu?:)

      Sil
  19. Ben beyaz mobilyaya sürdüm çizik gitmedi bide üstüne gri renginde bir iz. Oluştu hiç iyi bir yöntem değil denenmesini tavsiye etmiyorum. Çünkü ben denedim denedime pişman oldum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyaz mobilyada yada kaplama mobilyada da olur diye yazmamışım ki ayrıca tavsiye etmiyorum demişsiniz. Farkındaysanız fotoğraflardan belli olacağı üzere bunlar doğal ahşap olan ürünler yada parkelerdeki çizikler için kullanılacak bir yöntem. Yoksa boyanmış işlem görmüş mobilyalarda da kapatır deneyin diye bir tavsiyem yok zaten.

      Sil